Omruilen en herstellen

Er kunnen 2 redenen zijn dat je jouw aankoop wilt retourneren :

  • Het artikel voldoet niet aan je verwachtingen
  • Het artikel is beschadigd of defect

Afhankelijk van de reden, kunnen de retourmogelijkheden verschillen

Wanneer mag ik een artikel retourneren?

Of je een artikel mag retourneren hangt af van de leveringsmethode die je hebt gekozen:

  • levering bij een afhaalpunt in je winkel
  • levering thuis of op een ander adres.

Je hebt je artikel gereserveerd op collishop.be en het laten afleveren in een Colruyt-, DreamLand- of OKay-winkel??


Zodra je het artikel betaald hebt aan de kassa, kan je het niet meer retourneren. Waarom?

  • Wanneer je in onze webshop een artikel reserveert, staat het enkele dagen later klaar in het afhaalpunt van jouw keuze. Je kan er de artikelen rustig bekijken en beslissen of je ze ook echt wil kopen. Pas wanneer je de artikelen betaalt aan de kassa van je afhaalpunt, heb je ze officieel gekocht. Omdat je de artikelen reserveert en ze vóór de aankoop hebt kunnen bekijken, is dit geen verkoop op afstand. Je hebt daarom geen herroepingsrecht.

Je hebt je artikel besteld op collishop.be en het thuis laten afleveren?


Bij een bestelling op de webshop met thuislevering kun je je artikel wel retourneren

  • Omdat je je artikel online hebt besteld en ook meteen betaald, heb je ze vooraf niet kunnen bekijken. Dit is verkoop op afstand, wat wil zeggen dat je herroepingsrecht hebt. Je kan het artikel dan binnen de 14 kalenderdagen retourneren.