Prijsbeleid & Xtra kaart

Wat is een Xtra-kaart?

De Xtra-kaart is jouw klantenkaart die geldt voor alle 9 winkels, offline én offline, van de Colruyt Group. Met 1 kaart, 1 paswoord en 1 app krijg je zo niet enkel toegang tot je account op ColliShop, maar kan je ook terecht bij Colruyt, OKay, Bio Planet, Spar, Collect&Go, DreamLand, DreamBaby en DATS 24. Meer info over Xtra vind je terug op de website.

Gaan mijn kortingen via ColliShop ook via mijn Xtra-kaart of -app?

De kortingen van ColliShop zullen normaal gesproken altijd bij de reservatie van je artikelen toegekend worden. Je krijgt ze dus niet via de Xtra-kaart of je Xtra-account, maar sporadisch kan er een uitzondering op die regel toegepast worden waardoor je bij afhaling in het winkelpunt toch je Xtra-kaart zal moeten tonen. Indien dat het geval is, vermelden we dit expliciet bij de actie.

Waarom hebben sommige prijzen een andere kleur of zijn ze doorstreept?

Op de website van ColliShop kan je verschillende soorten prijzen zien staan bij onze producten. Zo zijn er rode, grijze en zwarte prijzen, maar ook gebarreerde prijzen. We leggen je de verschillen even uit:

  • Rode prijzen: Dit zijn de promoprijzen die minder dan 30 dagen lang geldig zijn, ofwel door onze eigen promoties, ofwel omdat we een promotie van een concurrent volgen.
  • Grijze prijzen: Dit zijn de promoprijzen die langer dan 30 dagen lang geldig zijn, ofwel door onze eigen promoties, ofwel omdat we een promotie van een concurrent volgen.
  • Zwarte prijzen: Dit zijn de prijzen die niet in promotie staan (maar die dankzij onze laagste prijsgarantie wel nog steeds de scherpste op de markt zijn).
  • Gebarreerde prijzen: Dit zijn de prijzen die op hun laagste peil staan in de laatste 30 dagen. Zo zie je meteen hoeveel voordeel je doet met onze prijzen, vergeleken met de concurrentie.
Wat betekent de laagste prijsgarantie en hoe garandeert ColliShop die?

Bij ColliShop garanderen wij altijd de laagste prijzen voor al onze artikelen. Wij vergelijken voortdurend onze prijzen met die van de concurrentie. Dat betekent dat we elke dag kijken naar de prijzen van identieke producten die op datzelfde moment ook verkrijgbaar en leverbaar zijn in België, zowel in webwinkels als in fysieke winkels. Promoties, aanbiedingen, cashbacks, kortingsacties, eventuele verzendkosten en taksen en andere heffingen rekenen we ook meteen mee, waardoor ColliShop je op elk moment de scherpste prijs kan garanderen op alle beschikbare artikelen. Bovendien verscherpen we onze prijzen geregeld nog eens met eigen acties of promoties.

Wat doe ik als ik een artikel elders goedkoper heb gevonden?

Heb je de afgelopen 30 dagen bij ons een artikel besteld of gekocht dat elders toch goedkoper was, ondanks de constante prijsvergelijking van ons team? Dan kan je dit formulier invullen en dan betalen wij jou het verschil terug. Opgelet: dit geldt enkel voor artikelen die op datzelfde moment in België verkrijgbaar en leverbaar zijn, en de prijs moet lager geweest zijn op het moment dat je je reservatie plaatste, niet wanneer je de artikelen afhaalde.

Waar kan ik een terugbetalingsaanvraag indienen?

Als je in de laatste 30 dagen een artikel bij ons gekocht hebt, maar ondertussen datzelfde product in een andere winkel goedkoper gevonden hebt, dan betalen wij je het prijsverschil tussen beide terug. Let op, dit geldt enkel voor artikelen die op datzelfde moment in België verkrijgbaar en leverbaar zijn, en de prijs moet lager geweest zijn op het moment dat je je reservatie plaatste, niet wanneer je de artikelen afhaalde. Wie recht heeft op een terugbetaling, kan daarvoor dit formulier invullen.

Waar kan ik de promoties vinden die ColliShop heeft lopen?

Bij ColliShop hebben we op elk moment wel meerdere interessante aanbiedingen lopen. Wie graag een handig overzicht krijgt van alle acties, promoties en cashbacks die op dat moment lopen, kan daarvoor terecht op onze promotiepagina. Daar kan je doorklikken naar alle afzonderlijke acties, assortimenten die promoties hebben of merken waarbij je van een cashback kan genieten.


Ben je op zoek naar een nóg betere deal, dan kan je ook altijd terecht in onze outlet. Daar vind je onze artikelen aan de allerscherpste prijzen terug, omdat ze bijvoorbeeld niet langer opgenomen zullen worden in ons assortiment. Het loont zeker de moeite om onze outlet regelmatig te controleren, want we geven er tot wel 70% korting (reeds verrekend in de prijs) op sommige artikelen!

Wat moet ik doen als ik mijn garantieticket kwijt ben?

Indien er toch nog een probleem zou zijn met jouw gekochte artikel(en) en je het garantiebewijs inmiddels kwijt bent, neem je best contact op met onze klantendienst. Zij zullen je met plezier verder helpen. Je kan onze klantendienst elke dag telefonisch bereiken van 8.00u tot 22.00u op het nummer 02 363 50 60, of je probleem doorsturen via ons contactformulier.

Mijn vraag staat niet in deze lijst.

Geen antwoord gevonden op je vraag? Geen probleem, onze klantendienst staat nog steeds voor je klaar! Onze medewerkers zijn elke dag bereikbaar van 8.00u tot 22.00u op het telefoonnummer 02 363 50 60, of via het contactformulier.