Afhalen, levering en installatie

Waar kan ik mijn reservatie of bestelling laten leveren?

1. In een afhaalpunt

Je reservatie wordt geleverd in een Colruyt-, OKay-, OKay Compact-, DreamLand- of ColliShop-winkel van jouw keuze. Met meer dan 350 afhaalpunten in België is er altijd wel een afhaalpunt in je buurt. Je kan je pakket ophalen wanneer het je uitkomt, of combineren met je boodschappen bijvoorbeeld.


Je kan je ColliShop-pakket ook toevoegen aan je Collect&Go-reservatie. Selecteer dan bij je reservatie op collishop.be de Colruyt-winkel die je ook kiest voor Collect&Go. Bij de bevestiging van je reservatie op collectandgo.be vink je vervolgens het vakje 'ColliShop' aan. Alles afhalen en betalen doe je gewoon in één keer in je Collect&Go-afhaalpunt. Snel en gemakkelijk!


Let op: check altijd de leveringsdatum van je ColliShop-artikelen zodat je pakket zeker beschikbaar is als je je Collect&Go-reservatie afhaalt. Liever een ander tijdstip? Je kan de leveringsdatum nog wijzigen verderop in het betalingsproces bij de stap ‘leverings- en betaalwijze’. Is je artikel op voorraad wanneer wij je reservatie ontvangen, dan kan je het laten leveren in je afhaalpunt, binnen een termijn van 3 tot 14 werkdagen.

  • Je kiest een Colruyt-winkel als afhaalpunt: De levering is gratis. Je vindt je pakket terug aan het ColliShop-trefpunt. Geef je telefoonnummer in op het aanraakscherm en zie onder welk nummer je jouw pakket in de rekken kan terugvinden. Aan het ColliShop-trefpunt kan je ook terecht met al je vragen, en je kan er nieuwe reservaties doen.
  • Vind een Colruyt-winkel in jouw buurt
  • Je kiest een OKay- of OKay Compact-winkel als afhaalpunt: De levering is gratis. Spreek een winkelmedewerker aan. Die bezorgt je je pakket.
  • Vind een OKay- of OKay Compact-winkel in jouw buurt
  • Je kiest een DreamLand-winkel als afhaalpunt: De levering is gratis. Je pakje ligt vanaf 14.00u voor je klaar in het ColliShop-trefpunt. Daar kan je ook terecht met al je vragen, en je kan er nieuwe reservaties doen.
  • Vind een Dreamland-winkel in jouw buurt
  • Je kiest een ColliShop-winkel als afhaalpunt: De levering is gratis. Spreek een werknemer aan in de winkel, en deze zal je jouw pakket bezorgen.
  • Vind je ColliShop-winkel

2. Op een adres naar keuze in België

Als je voor thuislevering kiest, betaal je je artikelen meteen online. Je kiest daarna een leveringsdatum binnen een termijn van 3 tot 14 werkdagen, op voorwaarde dat het artikel op voorraad is. Je pakket wordt verzonden na ontvangst van je betaling. Op de detailpagina van elk artikel (de pagina die verschijnt als je op een artikel klikt) vind je alle info over de levering (of het enkel aan huis geleverd wordt, of er enkel in de week geleverd wordt ...). Aanhuisleveringen via bpost (voor kleine artikelen) kosten €2,95 (€5,95 op zaterdag), via ColliShop (voor grote artikelen) kost dat €22 (€30 op zaterdag).

Kan ik de status van mijn bestelling opvolgen via de site?

Op onze website zelf kan je de status van je bestelling niet opvolgen. Dat betekent echter niet dat je elke dag je brievenbus in het oog moet houden of naar je afhaalpunt moet hollen om na te kijken of je artikelen al aangekomen zijn. Je krijgt van ons namelijk een bevestigingsmail onmiddellijk na je bestelling, met daarin de (vermoedelijke) leverdatum van je artikel(en). Kies je voor een levering in een afhaalpunt, dan krijg je van ons ook nog eens een leveringsmail wanneer je reservatie daadwerkelijk beschikbaar is in je afhaalpunt.

Hoe lang duurt het eer mijn bestelling geleverd wordt?

Standaard duurt een levering – bij jouw thuis of in het afhaalpunt – 3 dagen. In sommige gevallen leveren we ook op 2 dagen tijd: als je op donderdag vóór 18.00u besteld, zal je reservatie op zaterdagochtend beschikbaar zijn in het afhaalpunt. Als je reservatie toch vertraging zou oplopen en de levering uitgesteld wordt, krijg je van ons een extra mailtje om je te verwittigen.

Hoe en wanneer wordt mijn pakket aan huis geleverd?
  • Bij een aanhuislevering kan je kiezen tussen een levering in de voormiddag (tussen 8.00u en 14.00u) of in de namiddag (tussen 12.00u en 20.00u). De dag voor de voorziene aanhuislevering, kan je contact opnemen met onze klantendienst om een specifiekere tijdsinschatting te krijgen.
  • Kleine artikelen vind je in de brievenbus of worden afgeleverd door je postbode op de datum die je hebt aangeduid tijdens je bestelling (en die wij per e-mail hebben bevestigd).
  • Grote artikelen (meer dan 30 kg of groter dan 1,5 m) worden geleverd door ColliShop of rechtstreeks door onze leverancier. Indien de levering door ColliShop wordt verzorgd, vindt deze plaats op de dag die je hebt aangeduid tijdens je bestelling (en die wij bevestigd hebben per e-mail). Bij levering rechtstreeks door de leverancier krijg je van hen een leverdatum, die zij nadien bevestigen.
    • Levering door ColliShop: wij kunnen leveren van maandag t.e.m. zaterdag. Je kiest zelf of je de levering in de voormiddag (8.00u -14.00u) of namiddag (12.00u – 20.00u) ontvangt.
    • Levering door een leverancier: de leverancier neemt contact met je op om een afspraak vast te leggen. Doorgaans gebeurt de levering op een weekdag tussen 8.00u en 20.00u.
Kan ik nog speciale opmerkingen toevoegen aan mijn aanhuislevering?

Bij een aanhuislevering kan je altijd extra opmerkingen doorgeven die van belang zijn voor de bezorgers. Een doodlopende straat, een smalle doorweg, wegenwerken en dergelijke meer geef je bijvoorbeeld best altijd mee via het opmerkingenveld bij de stap ‘leverings- en betaalwijze’. Vergeet je het daar in te geven of is er toch nog iets gewijzigd, dan bel je best naar onze klantendienst of spreek je de ColliShop-medewerker aan in je afhaalpunt.

Wat zijn de voorwaarden voor een levering van een groot artikel?

Sommige artikelen worden enkel aan huis geleverd. Je herkent ze aan het logo

Bij elk ander artikel kan je kiezen tussen levering in een afhaalpunt naar keuze of een aanhuislevering.


Voor de levering van grote artikelen (meer dan 30 kg of groter dan 1,5 m) hanteren we ook nog enkele voorwaarden:

  • Artikelen worden geleverd aan de eerste drempel op het gelijkvloers van een adres naar keuze (thuis, op het werk, bij de buren, …), op de grens met de openbare weg.
  • Je brengt zelf de artikelen naar binnen en / of op een hogere verdieping.
  • Houd voor de levering van grote artikelen voldoende parkeerruimte voor onze vrachtwagen vrij (10 meter).
  • Voorzie voldoende mankracht om de chauffeur bij te staan bij de levering van grote en zware artikelen of wanneer er een helling is aan de woning:
  • Ga even na of er op de dag van levering in de buurt geen wegenwerken of evenementen gepland zijn waardoor onze chauffeur niet tot aan de woning geraakt. Gelieve ons hiervan minstens 3 dagen voor leverdatum op de hoogte te brengen op 02 363 50 60.
Kan ik de datum of het adres van mijn aanhuislevering wijzigen?

Toch liever een andere dag kiezen waarop je aanhuislevering gebracht wordt? Of wil je je pakje op een ander adres ontvangen? In dat geval neem je best contact op met onze klantendienst. Zij zullen je verder helpen en de leveringsgegevens voor je aanpassen. Onze medewerkers zijn elke dag bereikbaar van 8.00u tot 22.00u op het telefoonnummer 02 363 50 60, of via het contactformulier.

Hoeveel kost een levering?

De levering in een Colruyt-, DreamLand of OKay-afhaalpunt is helemaal gratis. Deze wordt je door ColliShop aangeboden. Voor een aanhuislevering betaal je alleen verzendkosten. Deze zijn afhankelijk van het gewicht en de afmetingen van het artikel.

  • Voor kleine artikelen (per artikel minder dan 30 kg en verpakking kleiner dan 1,5 m, levering door bpost) bedragen de verzendkosten van je reservatie:
    • €2,95 voor een levering in de week
    • €5,95 voor een levering op zaterdag
  • Voor grote artikelen (per artikel meer dan 30 kg of verpakking groter dan 1,5 m, levering door ColliShop) bedragen de verzendkosten van je reservatie:
    • €22 voor een levering in de week
    • €30 voor een levering op zaterdag

Voor je gemak worden sommige artikelen uitsluitend aan huis geleverd. Je herkent ze aan het logo [vrachtwagentje] op de productpagina. Voor deze artikelen betaalt ColliShop je transportkosten: vaatwassers, droogkasten, wasmachines, koelkasten, diepvriezers, combi's, wijnkasten, matrassen, boxsprings, lattenbodems, slaapbanken, plooibedden, slaapkamers voor volwassenen, tuinhuizen en een selectie serres. Uitzonderingen en afwijkingen van deze lijst zijn mogelijk. Bij twijfel over het al dan niet moeten betalen van transportkosten kan je altijd contact opnemen met de klantendienst.


Op de detailpagina van elk artikel vind je alle info over de levering (bijvoorbeeld of het artikel uitsluitend aan huis geleverd wordt, of alleen in de week ...). Je kan in je winkelwagentje de leveringswijze nog aanpassen: van een afhaalpunt naar aanhuislevering, of omgekeerd. De verzendkosten worden automatisch aangepast aan je keuze.

Hoe betaal ik voor mijn aanhuislevering?

Als je kiest voor thuislevering, kan je je artikelen op 4 verschillende manieren betalen:

  • In de winkel: als je een artikel reserveert in de winkel, betaal je meteen ter plekke.
  • Online, met een bankkaart: je kan kiezen tussen Bancontact, MasterCard of VISA. Deze transacties vinden plaats in een streng beveiligde omgeving en zijn dus helemaal veilig.
  • Online, via SEQR: gebruik de mobiele betalings-app van SEQR (verkrijgbaar bij Google Play of in de App Store). Voor meer informatie zie www.seqr.com/be.
Kan ik mijn artikelen ook in het buitenland laten leveren of afhalen?

Een levering in het buitenland is mogelijk, maar wel enkel op een adres dat tot slechts 50 km buiten de grens van België ligt (aan dezelfde levertarieven die geldig zijn binnen België). Een afhaling in het buitenland is niet mogelijk, dat kan alleen in de meer dan 350 Belgische ColliShop-afhaalpunten.

  • In de winkel: als je een artikel reserveert in de winkel, betaal je meteen ter plekke.
  • Online, met een bankkaart: je kan kiezen tussen Bancontact, MasterCard of VISA. Deze transacties vinden plaats in een streng beveiligde omgeving en zijn dus helemaal veilig.
  • Online, via SEQR: gebruik de mobiele betalings-app van SEQR (verkrijgbaar bij Google Play of in de App Store). Voor meer informatie zie www.seqr.com/be.
Kan ik mijn aan huis geleverde artikelen meteen laten monteren?

Installatie en montage worden standaard niet voorzien door ColliShop. Sommige artikelen moet je nog beperkt of uitgebreid monteren na afhaling in je afhaalpunt of na levering bij je thuis. Op de detailpagina van je artikel staat dan aangeduid dat deze nog gemonteerd moet worden. De montage van deze artikelen is niet in de prijs inbegrepen. De montageservice is steeds betalend tegen een vooraf vastgelegde forfaitaire prijs. Op de artikelen waarbij montage wordt aangeboden, zullen de kosten voor montage apart bij het desbetreffende artikel vermeld worden.


Als dat nodig is, zit bij de montagekit een handleiding die je helpt bij het monteren. Wil je op voorhand zeker weten of je een bepaald artikel nog moet monteren, bel dan naar de ColliShop-klantendienst op 02 363 50 60.

Worden de artikelen ook op verdiep geleverd?

Artikelen worden geleverd aan de eerste drempel op het gelijkvloers van een adres naar keuze (thuis, op het werk, bij de buren, …), op de grens met de openbare weg. De artikelen eventueel op een hoger verdiep krijgen, valt dus onder de eigen verantwoordelijkheid.

Wordt mijn oude toestel terug meegenomen?

Indien je dit wenst, nemen we je oude toestel gratis mee voor recyclage (van toepassing op gelijkaardige artikelen met recyclagebijdrage). In dat geval dien je wel op voorhand onze klantendienst te verwittigen, zodat we de nodige logistieke maatregelen kunnen nemen. Het toestel dient hiervoor afgekoppeld en zonder inhoud klaar te staan aan de voordeur aan de straatkant.


Opgelet: indien je je oude matras wil laten meenemen, kost dit €18,95. Op artikelnummer 734413 vind je alle info over de recyclage van je oude matras. Dit artikelnummer dien je, samen met de bestelling van je nieuwe matras, in te geven in je winkelmandje.

Kan ik afzien van mijn aankoop?
  • Heb je het pakket laten afleveren in een afhaalpunt? Je hoeft je pakket niet mee te nemen naar de kassa. Pas wanneer je de artikelen betaalt aan de kassa van je afhaalpunt, heb je het artikel officieel gekocht. Eens je betaald hebt, kan je niet meer afzien van de aankoop of je artikel retourneren. Indien je ter plekke nog twijfelt over het product, kan je ook altijd aan de ColliShop-verantwoordelijke van jouw afhaalpunt vragen om samen met hem of haar het artikel eerst te bekijken en eventueel uit de verpakking te halen.
  • Heb je het pakket aan huis laten leveren? Omdat je de artikelen betaald hebt zonder ze vooraf te kunnen bekijken, gaat het hier om verkoop op afstand. Dat wil zeggen dat je herroepingsrecht hebt.
Hoe retourneer ik een artikel?
Mijn vraag staat niet in deze lijst.

Geen antwoord gevonden op je vraag? Geen probleem, onze klantendienst staat nog steeds voor je klaar! Onze medewerkers zijn elke dag bereikbaar van 8.00u tot 22.00u op het telefoonnummer 02 363 50 60.


Voor dringende of belangrijke zaken, zoals het doorgeven van een adreswijziging bij aanhuislevering bijvoorbeeld, vragen we om steeds telefonisch contact op te nemen in plaats van te mailen, om zo een snellere afhandeling te kunnen garanderen.