Herstelling en garantie

Mijn artikel is beschadigd of onvolledig geleverd.

In geval van levering in een afhaalpunt

Je kan het artikel terugbrengen naar de winkel, samen met het kasticket of het garantiebewijs. Een van onze medewerkers zal je met plezier verder helpen.


In geval van aanhuislevering

Je garantiebewijs wordt samen met je artikel geleverd. Gaat het om een klein artikel (minder dan 30 kg of kleiner dan 1,50 m), kan je de gewone retourprocedure volgen [link naar deel 4: retourneren]. Gaat het om een groot artikel (meer dan 30 kg of groter dan 1,50 m), dan kan je voor de verdere afhandeling telefonisch contact opnemen met onze klantendienst op het nummer 02 363 50 60 (elke dag bereikbaar van 8.00u tot 22.00u).

Hoe kan ik mijn artikelen laten repareren?

Je kan het artikel terugbrengen naar de winkel of onze klantendienst contacteren op het nummer 02 363 50 60 (elke dag van 8.00u tot 22.00u), en ons zo het reservatienummer vanop jouw garantiebewijs laten weten. Afhankelijk van de grootte van het artikel wordt het artikel opgestuurd ter reparatie of bij jou thuis hersteld. Hou ook het serienummer van je apparaat bij de hand voor de leverancier.

Hoe lang valt een reparatie onder de garantie?

De garantieperiode loopt minstens 2 jaar. Tijdens deze periode worden technische mankementen aan het apparaat gratis gerepareerd. OPGELET: de garantie dekt geen accessoires, noch schade veroorzaakt door het verkeerd gebruiken van het apparaat. Lees altijd aandachtig de gebruiksaanwijzing. Eens de garantieperiode verlopen is, kan je beslissen om het apparaat kostenloos te laten vernietigen, of te laten herstellen volgens bepaalde tarieven:

  • In geval van reparatie in het labo via de winkel stellen we een raming op alvorens de reparatie uit te voeren. Je hebt altijd de keuze om het apparaat de laten herstellen volgens de overeengekomen prijs, of om het niet te laten herstellen. Desalniettemin, als je zou beslissen om het apparaat niet te herstellen, moet je €48 betalen om het artikel te laten terugsturen.
  • Reken altijd op €48 kosten om het artikel te laten terugsturen bij een reparatie in het labo via de leverancier.
  • Je betaalt rechtstreeks aan de technicus in geval van een herstelling aan huis.
Kan ik mijn toestel omruilen?

Volgens de Europese wetgeving heb je recht op een garantieperiode van 2 jaar. Bij ColliShop geniet je van een standaard omruilingsgarantie van 5 jaar op talrijke elektrische apparaten. De duur van de garantie is aangegeven op de productdetailpagina op onze website.


In geval van een defect breng je het apparaat, samen met het garantiebewijs, binnen in je winkel.

De eerste 2 jaar ruilen we je defectie apparaat gratis om.


Van het 3e tot het 5e jaar nemen we het defecte apparaat terug en betalen we je een bepaald percentage van je aankoopprijs terug:

  • Het 3e jaar betalen we 60% van de aankoopprijs terug.
  • Het 4e jaar betalen we 40% van de aankoopprijs terug.
  • Het 5e jaar betalen we 20% van de aankoopprijs terug.

OPGELET: de garantie geldt niet bij defecten ten gevolge van verkeerd gebruik, noch voor hulpstukken. Lees de gebruiksaanwijzing zorgvuldig.

Wat betekent 'gehele omruiling'?

Heb je recht op een gehele omruilingsgarantie? Meld het defecte apparaat dan aan in je winkel, samen met het garantiebewijs. Bij technische gebreken tijdens de garantieperiode wordt het toestel gratis vervangen of terugbetaald. Deze garantie geldt niet bij hardhandig gebruik, het niet-toepassen van de gebruiksaanwijzing of een ingreep door derden. De lengte van de garantieperiode varieert per artikel.

Kan ik mijn matras omruilen?

Ja, je kan je matras tot 5 jaar na aankoop omruilen. Deze garantie is echter niet geldig in de volgende gevallen:

  • verkeerde behandeling of gebruik van de matras;
  • slijtage en/of verkleuring van de matrashoes veroorzaakt door een verkeerde behandeling of verkeerd gebruik;
  • bevuilde of beschimmelde matrassen.
Kan ik hout omruilen?

Je hebt een volledige garantie op de duurzaamheid van het hout van onze buitenartikelen. Tijdens de garantieperiode (2 tot 15 jaar afhankelijk van de leverancier) ruilen we gratis alle onderdelen om die aangetast of beschadigd zijn door verrotting, houtaantastende zwammen of insecten. Bel onze klantendienst op het nummer 02 363 50 60 (elke dag bereikbaar van 8.00u tot 22.00u) en geef ons je reservatienummer door. Wij zorgen voor de vervanging door levering van een nieuw, gelijksoortig artikel.


AANDACHT: hout is een levend product dat krimpt bij warm weer en uitzet onder invloed van vocht. Daardoor kunnen scheurtjes in het hout ontstaan. Dit is een normaal fenomeen dat geen invloed heeft op de stevigheid van de balken. De garantie geldt niet bij schade ten gevolge van verkeerd gebruik of aanpassingen die je zelf hebt uitgevoerd.

Hoe werkt de leveranciersgarantie?

Je krijgt de garantie opgesteld door de leverancier. De garantieperiode is dan ook afhankelijk van de leverancier.


Het nummer waarop je de leverancier kan bereiken in geval van problemen, staat vermeld op het garantiebewijs. Onze klantendienst blijft ook steeds beschikbaar om te helpen, maar kan in dit geval enkel helpen door je in contact te brengen met de leverancier.


Binnen de bepalingen van de fabrieksgarantie wordt deze dienst gratis uitgevoerd. Buiten deze bepalingen worden de kosten verrekend bij ontvangst van de herstelling of vervanging.

Kan ik mijn oude apparaat omruilen bij ColliShop?

Ja. Wanneer je je ColliShop-reservatie komt afhalen in de winkel, kan je ons je oude apparaat meegeven.


Voor een aan huis geleverd artikel is het ook mogelijk om het oude apparaat te laten meenemen. Het volstaat om dit te vermelden tijdens je bestelling op onze website, of om het te laten weten aan de ColliShop-verantwoordelijke wanneer je je bestelling plaatst in de winkel. Gelieve het oude apparaat te demonteren en leeg te maken alvorens het aan de voordeur op het gelijkvloers te zetten op de dag van de levering.

Mijn vraag staat niet in deze lijst.

Geen antwoord gevonden op je vraag? Geen probleem, onze klantendienst staat nog steeds voor je klaar! Onze medewerkers zijn elke dag bereikbaar van 8.00u tot 22.00u op het telefoonnummer 02 363 50 60, of via het contactformulier.