Betalen

Hoe en waar betaal ik mijn reservatie/bestelling?

Je bestelt eerst je artikel(en) en betaalt er achteraf voor. Er zijn verschillende betaalmogelijkheden, in functie van de leveringswijze die je kiest. Alle prijzen vermeld op onze website zijn uitgedrukt in euro.


In een afhaalpunt

Als je je pakket afhaalt in een Colruyt-, DreamLand-, OKay-, OKay Compact- of ColliShopwinkel, betaal je het samen met je boodschappen aan de kassa. Je kan het pakket ook laten toevoegen aan je Collect&Go-reservatie. En je betaalt alles in één keer samen nadat je je artikel(en) hebt kunnen inspecteren. Je aankoop is dus pas definitief nadat je het pakket hebt afgerekend aan de kassa. Levering in een van onze meer dan 350 afhaalpunten is helemaal gratis.


Aanhuislevering

Als je je pakket thuis laat leveren, heb je de keuze uit 4 betaalmogelijkheden:


In de winkel: Als je je artikel in je Colruyt-, Dreamland-, OKay- of ColliShopwinkel reserveert, kan je het meteen ook in de winkel betalen. Met een winkelmedewerker leg je dan onmiddellijk de datum voor de thuislevering vast.

Online, met een bankkaart: je kan kiezen uit Bancontact, MasterCard of Visa [logo's toevoegen]. Je computer leidt je naar de betaaldienst Ogone via een gegarandeerd veilige SSL-verbinding. Dat betekent dat je betaalgegevens gecodeerd verstuurd worden. Je herkent deze beveiligde pagina aan het slotje onderaan je scherm. Zodra Ogone de betaling verwerkt heeft, krijgen wij een seintje en verwerken we je bestelling.

Online, via overschrijving: je overschrijving moet minstens 8 werkdagen voor de thuislevering uitgevoerd zijn (hou rekening met ongeveer 5 dagen voor de afhandeling door de bank en 3 dagen voor de verwerking van je bestelling na ontvangst van de betaling). Alleen bij een tijdige betaling kunnen wij de afgesproken leverdatum respecteren.

Online, via SEQR: maak hiervoor gebruik van de betaalapplicatie 'SEQR' op je smartphone (te downloaden via GooglePlay, AppStore of Windows Store). Je computer leidt je naar de betaaldienst Ogone via een gegarandeerd veilige SSL-verbinding.

  1. Scan de op het scherm geprojecteerde QR-code met je SEQR app en bevestig op je smartphone met je pincode.
  2. Bevestig je reservatie op je smartphone door je PIN-code. Zodra Ogone de betaling verwerkt heeft, krijgen wij een seintje en verwerken we je bestelling.

Om alle transacties veilig te laten verlopen, kan je als nieuwe klant bij je eerste 3 reservaties telkens voor maximaal 75 euro aankopen via de SEQR-app. Na 3 succesvolle betalingen stijgt het maximumbedrag tot 750 euro. Je limieten kan je altijd bekijken in je app. Bezoek seqr.com voor meer informatie of lees hoe je precies kan betalen met SEQR op collishop.be.


Je pakket wordt na ontvangst van je betaling geleverd aan de voordeur op het gelijkvloers. Montage en installatie zijn niet inbegrepen.


Voor een aanhuislevering betaal je verzendkosten, afhankelijk van het gewicht of het formaat van de verpakking.


Sommige grote artikelen worden uitsluitend aan huis geleverd. Voor deze assortimenten betaalt ColliShop je transportkosten (bijvoorbeeld bij vaatwassers, wasmachines, koelkasten e.d.).

Wat betekent 'Recupel inbegrepen'?

Sinds 2005 vind je een logo op alle elektrische en elektronische apparaten die gerecycleerd moeten worden. Dat maakt het voor jou makkelijker om afgedankte apparaten te sorteren.


Een defect apparaat voorzien van dit logo mag je niet met het grof huisvuil meegeven, maar moet je naar het containerpark brengen. Om dit duurzame recyclagesysteem te financieren moet er een Recupelbijdrage betaald worden bij aankoop van klein en groot huishoudelektro, hifi-toestellen, printers, telefoons en dergelijke meer. Deze bijdrage wordt aangeduid met 'Recupel inbegrepen'. In onze webshop is Recupel bij de prijzen inbegrepen (€0,05 tot €10, afhankelijk van de productcategorie).

Hoe gebruik ik de geschenkkaart van ColliShop?

De geschenkkaart van ColliShop is verkrijgbaar in alle ColliShop-, Colruyt-, OKay en DreamLandwinkels, of in een van onze meer dan 350 ColliShop-afhaalpunten.

  • Je neemt de geschenkkaart van ColliShop uit het rek en laat ze activeren aan de kassa. Vanaf dan is de kaart 1 jaar lang geldig.
  • Je beslist zelf het bedrag dat op de kaart geladen wordt.
  • Je kan er een persoonlijke boodschap aan toevoegen.

Leuk voor wie het krijgt

  • De gelukkige ontvanger kan zelf zijn of haar droomgeschenk kiezen uit het brede assortiment op collishop.be. Reserveren kan via het internet, de telefoon of in een Colruyt-, OKay- of ColliShopwinkel.
  • Het pakje is 3 tot 14 werkdagen later beschikbaar in het afhaalpunt van jouw keuze. Bij de betaling aan de kassa kan je vervolgens je geschenkkaart gebruiken.
  • Het hele bedrag hoeft niet in één keer opgebruikt te worden. De restwaarde blijft bewaard op de geschenkkaart.
Kan ik betalen met ecocheques?

Neen, het is helaas niet mogelijk om je aankopen bij ColliShop met ecocheques te betalen. Voor meer info over de betaalmogelijkheden verwijzen we je graag door naar bovenstaande vraag.

Hoe kan ik betalen in het afhaalpunt of bij aanhuislevering?

Je bestelt eerst je artikel(en) en betaalt er achteraf voor. Er zijn verschillende betaalmogelijkheden, in functie van de leveringswijze die je kiest.


In een afhaalpunt

Als je je pakket afhaalt in een Colruyt-, DreamLand-, OKay-, OKay Compact- of ColliShopwinkel, betaal je het samen met je boodschappen aan de kassa. Je kan het pakket ook laten toevoegen aan je Collect&Go-reservatie. En je betaalt alles in één keer samen nadat je je artikel(en) hebt kunnen inspecteren. Je aankoop is dus pas definitief nadat je het pakket hebt afgerekend aan de kassa. Levering in een van onze meer dan 350 afhaalpunten is helemaal gratis.


Aanhuislevering

Als je je pakket thuis laat leveren, heb je de keuze uit 4 betaalmogelijkheden:


In de winkel: Als je je artikel in je Colruyt-, Dreamland-, OKay- of ColliShopwinkel reserveert, kan je het meteen ook in de winkel betalen. Met een winkelmedewerker leg je dan onmiddellijk de datum voor de thuislevering vast.

Online, met een bankkaart: je kan kiezen uit Bancontact, MasterCard of Visa [logo's toevoegen]. Je computer leidt je naar de betaaldienst Ogone via een gegarandeerd veilige SSL-verbinding. Dat betekent dat je betaalgegevens gecodeerd verstuurd worden. Je herkent deze beveiligde pagina aan het slotje onderaan je scherm. Zodra Ogone de betaling verwerkt heeft, krijgen wij een seintje en verwerken we je bestelling.

Online, via overschrijving: je overschrijving moet minstens 8 werkdagen voor de thuislevering uitgevoerd zijn (hou rekening met ongeveer 5 dagen voor de afhandeling door de bank en 3 dagen voor de verwerking van je bestelling na ontvangst van de betaling). Alleen bij een tijdige betaling kunnen wij de afgesproken leverdatum respecteren.

Online, via SEQR: maak hiervoor gebruik van de betaalapplicatie 'SEQR' op je smartphone (te downloaden via GooglePlay, AppStore of Windows Store). Je computer leidt je naar de betaaldienst Ogone via een gegarandeerd veilige SSL-verbinding.

  1. Scan de op het scherm geprojecteerde QR-code met je SEQR app en bevestig op je smartphone met je pincode.
  2. Bevestig je reservatie op je smartphone door je PIN-code. Zodra Ogone de betaling verwerkt heeft, krijgen wij een seintje en verwerken we je bestelling.

Om alle transacties veilig te laten verlopen, kan je als nieuwe klant bij je eerste 3 reservaties telkens voor maximaal 75 euro aankopen via de SEQR-app. Na 3 succesvolle betalingen stijgt het maximumbedrag tot 750 euro. Je limieten kan je altijd bekijken in je app. Bezoek seqr.com voor meer informatie of lees hoe je precies kan betalen met SEQR op collishop.be.


Je pakket wordt na ontvangst van je betaling geleverd aan de voordeur op het gelijkvloers. Montage en installatie zijn niet inbegrepen.


Voor een aanhuislevering betaal je verzendkosten, afhankelijk van het gewicht of het formaat van de verpakking.


Sommige grote artikelen worden uitsluitend aan huis geleverd. Voor deze assortimenten betaalt ColliShop je transportkosten (bijvoorbeeld bij vaatwassers, wasmachines, koelkasten e.d.).

Kan ik een factuur ontvangen?

Zelfstandigen met een BTW-nummer

Ben je zelfstandige en beschik je over een BTW-nummer? Dan kan je – als je dat wil – een factuur vragen:

  • Aan de kassa in je afhaalpunt
  • Door je BTW-nummer te vermelden bij je online reservatie. Je krijgt de factuur nadien via de post opgestuurd naar het factuuradres dat je hebt opgegeven.

Ben je vergeten een factuur te vragen? Stuur ons dan je kasticket op het volgende adres:
Ets Colruyt Group SA,
t.a.v. DUPFA,
Edingensesteenweg 196
1500 Halle


Indien je geen kasticket ontvangen hebt (bijvoorbeeld in geval van aanhuislevering), vragen we je om contact op te nemen via info@collishop.be. Je krijgt dan binnen de 10 dagen een factuur opgestuurd.


Particulieren

Voor particulieren is een factuur niet nodig. Het kassaticket volstaat als bewijs voor de aankoop van een artikel. Liet je je artikel aan huis leveren? Dan geldt je bevestigingsmail als aankoop- en garantiebewijs. Bewaar dit document dus goed.

Wat moet ik doen als ik mijn garantiebewijs niet meer vind?

Je kan een duplicaat van je kasticket of garantiebewijs verkrijgen aan het afhaalpunt van jouw artikel(en), en dit tot een week na de aankoop ervan. Indien deze termijn al verstreken is, vragen we je om contact op te nemen via info@collishop.be en de volgende informatie te vermelden:

  • Je naam en adres
  • De datum van aankoop
  • Het totaalbedrag op het kasticket
  • De gebruikte betaalwijze
  • Het artikel in kwestie (indien mogelijk met artikelnummer)
Kan ik op de website van ColliShop veilig online betalen?

Ja, de online transacties vinden plaats in een sterk beveiligde omgeving (Payment Provider Ogone met SSL-coonectie en gecodeerde data). Ook mobiel betalen is erg veilig: de SEQR-app garandeert je dat geen enkele gevoelige informatie op je smartphone bewaard wordt of ontcijferd kan worden. Elke transactie is geëncrypteerd. Je gegevens zijn dus veilig.

Kan ik een terugbetaling van mijn artikel krijgen als ik niet tevreden ben?

Als je je artikel laat leveren in een afhaalpunt, kan je het product bekijken vooraleer je betaalt. Het gaat hier dus niet om een verkoop op afstand. Je hebt daarom geen herroepingsrecht.


Je kan ons je artikel terugsturen voor terugbetaling als deze geleverd werd via aanhuislevering. In dit geval heb je namelijk voor je artikel betaald vooraleer je het kon bekijken of inspecteren. Hier geldt het herroepingsrechts wel, en kan je dus genieten van je recht op terugbetaling. Je kan het artikel binnen 14 werkdagen na ontvangst terugsturen. Werd je artikel beschadigd of onvolledig geleverd, vragen we je om binnen de 7 dagen na ontvangst het artikel in kwestie terug te sturen.

Mijn vraag staat niet in deze lijst.

Geen antwoord gevonden op je vraag? Geen probleem, onze klantendienst staat nog steeds voor je klaar! Onze medewerkers zijn elke dag bereikbaar van 8.00u tot 22.00u op het telefoonnummer 02 363 50 60, of via het contactformulier.