Sales & comissies

Definitie & keuring sale

ColliShop hanteert het principe van online bestellen en offline afhalen. Klanten reserveren online hun goederen en laten deze afleveren in het afhaalpunt naar keuze. Hier kunnen ze hun bestelling ophalen of meteen retourneren. De betaling van de aankoop gebeurt ook pas bij afhaling in de winkel. Hierdoor wordt een aankoop pas afgerond wanneer deze effectief wordt afgehaald in de winkel.

Concreet wilt dit zeggen dat een verkoop pas zal worden toegewezen aan een affiliate wanneer de bestelling afgehaald en betaald wordt (met uitzondering van thuisleveringen, waarbij de betaling direct online gebeurd). Commissies worden dus ten laatste 30 dagen na de verkoop toegekend.

Ontdubbeling

ColliShop zal aankopen die beïnvloed werden door meerdere kanalen steeds ontdubbelen. Zo zal de affiliatiepartner enkel een aankoop toegewezen krijgen indien die het laatste touchpoint was voor een aankoop. Dit heeft niets te maken met het model van de real-attribution, dat eerder werd toegelicht.

  1. Een affiliatiepartner leidt een surfer tot op de website van ColliShop. Er wordt een cookie geplaatst in de browser van de surfer. Na wat rondkijken verlaat de surfer onze webshop zonder een aankoop te doen. Twee dagen later ziet hij een advertentie van ColliShop in de zoekresultaten van Google en komt via een klik hierop binnen in onze webshop, om vervolgens een product te kopen. In dit geval wordt de cookie van onze affiliatiepartner overschreven, waardoor de conversie wordt toegekend aan Google Adwords.
  2. Een affiliatiepartner leidt een surfer tot op de website van ColliShop. Er wordt een cookie geplaatst in de browser van de surfer. Na wat rondkijken verlaat de surfer onze webshop zonder een aankoop te doen. De volgende dag komt hij via een andere affiliatiepartner opnieuw terecht op de website van ColliShop, waarna hij een product koopt. In dit geval wordt de cookie NIET overschreven, maar wordt de commissie verdeeld over beide affiliates op basis van het soort campagne en de positie in het aankoopproces.
Commissies
  • Standaard commissie: Het commissiemodel van ColliShop is opgebouwd uit een percentage per productcategorie. Deze percentages worden toegepast op de aankoopprijs (exclusief BTW) nadat de bestelling is afgehaald in de winkel. LET OP: Multimedia en speelgoed producten, boeken, brievenbussen worden niet vergoed binnen de campagne.
  • Premium commissie: Gedurende 2 ‘sales’-periodes (Kolossale kortingsdagen en EOY) worden er premium commissies toegekend aan partners die een bovengemiddelde aan transacties genereren. Deze periodes worden tijdig gecommuniceerd, net als het nodige promotiemateriaal. De periode zelf duurt steeds 2 weken en transacties dienen dan ook binnen deze periode genereerd te worden. De premium commissies worden bovenop de standaard commissies gerekend. Volgende verhoogde commissies worden gehanteerd:
  • Omzet tussen: Bonus
    € 961,19 € 1.826,28 € 10,00
    € 1.922,37 € 2.787,48 € 25,00
    € 2.883,56 € 4.709,88 € 40,00
    € 4.805,94 € 7.112,88 € 65,00
    € 7.208,90 € 9.515,88 € 85,00
    € 9.611,87 € 14.321,88 € 120,00
    € 14.417,81 € 16.724,88 € 180,00
    € 16.820,78 € 19.127,88 € 210,00
    € 19.223,74 € 250,00